Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, mayıs ayında Türkiye limanlarına uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısının 169’a, yolcu sayısının ise 257 bin 897’ye yükseldiğini açıkladı. Böylece mayıs aylarında son 14 yılın en yüksek kruvaziyer gemi ve yolcu sayısına ulaşıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 2026 yılı mayıs ayı kruvaziyer istatistiklerini değerlendirdi.
Uraloğlu, 2026 yılının mayıs ayında limanlara uğrak yapan kruvaziyer gemi sayısının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artarak 169’a ulaştığını bildirdi.
Kruvaziyer yolcu sayısının ise aynı dönemde yüzde 10,8 artışla 257 bin 897 olarak gerçekleştiğini belirten Uraloğlu, mayıs ayları bazında son 14 yılın en yüksek seviyesine ulaşıldığını ifade etti.
İlk 5 ayda 455 bin yolcu
Bakan Uraloğlu, yılın ocak-mayıs döneminde limanlara gelen kruvaziyer gemi sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artışla 324’e yükseldiğini açıkladı.
Aynı dönemde kruvaziyer yolcu sayısı da yüzde 3,9 artarak 455 bin 580’e çıktı.
Kuşadası zirvedeki yerini korudu
Mayıs ayında en fazla kruvaziyer trafiğinin yaşandığı liman Kuşadası oldu.
Kuşadası Limanı’na 75 kruvaziyer gemiyle 127 bin 670 yolcu gelirken, İstanbul limanlarına 31 gemiyle 59 bin 176 yolcu ulaştı.
Bodrum Limanı 11 gemi ve 10 bin 889 yolcu ağırlarken, diğer limanlara toplam 52 gemiyle 60 bin 162 kruvaziyer yolcu geldi.
İstanbul ve İzmir takip etti
Yılın ilk beş ayında Kuşadası Limanı’na toplam 129 kruvaziyer gemi uğrak yaptı.
Kuşadası’nı 66 gemiyle İstanbul limanları ve 26 gemiyle İzmir Alsancak Limanı takip etti.
Yolcu sayısında da Kuşadası 189 bin 141 kişiyle ilk sırada yer aldı. İstanbul limanları 115 bin 323, İzmir Alsancak Limanı ise 51 bin 202 kruvaziyer yolcu ağırladı.




























Yorumlar kapalı.