Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bekleyen Türk gemilerinin tamamının güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı. Bölgede ticari faaliyetlerini sürdüren 3 Türk sahipli geminin ise ayrılma talebinde bulunmadığı belirtildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmelere ilişkin son durumu paylaştı. Uraloğlu, bölgede bekleyen Türk gemilerinin tamamının emniyetli şekilde çıkış yaptığını bildirdi.
Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu, ilgili kurumlarla koordinasyon içinde sürecin ilk andan itibaren yakından takip edildiğini belirtti.
15 gemi güvenli şekilde ayrıldı
Bakan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının güvenli şekilde ayrıldığını ifade ederek, “Toplam 15 gemimiz emniyetle bölgeden ayrılmıştır.” bilgisini paylaştı.
3 gemi ticari faaliyetlerini sürdürüyor
Açıklamada, Körfez’de bulunan 3 Türk sahipli geminin ticari faaliyetlerine devam ettiği ve bu nedenle ayrılma talebinde bulunmadığı belirtildi.
Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu aktaran Uraloğlu, Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebinde bulunan herhangi bir Türk gemisinin bulunmadığını kaydetti.
Süreç yakından takip ediliyor
Bakan Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayarak, ilgili kurumların gelişmeleri hassasiyetle izlemeyi sürdürdüğünü ifade etti.




























Yorumlar kapalı.